כתיבה ודיבור בעידן הדיגיטלי

ההרצאה תתקיים במסגרת הרצועה "הוראה ולמידה שיתופית"

בין השעות 18:45-18:00

העתיד כבר כאן!!!
כיצד אנחנו מתמודדים עם ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה אשר מדגישה את מקומם של הכתיבה והדיבור בעידן הדיגיטלי? באיזו מידה אופנויות אלו (דיבור וכתיבה) הן תופעה מסיבית חדשה במרחב הבית ספרי ובמרחב הציבורי?

במושב זה נציג סביבות למידה דיגיטליות המסייעות לקידום הדיסציפלינה ותורמות להכנת התלמידים לכישורים הנדרשים לעולם המחר – בכתיבה נכיר שתי סביבות למידה מתוקשבות המדגישות את קידום הכתיבה כמטרה. בדיבור נלמד על האתגרים העומדים בפנינו בבחינה בעל פה 'ביוחקר ברשת' המבוצעת באמצעות Video Conference שבו משלבים מיומנויות של דיבור. מיומנויות אלה מסייעות לתלמידים להתמודד עם הבחינה, בייחוד כאשר הבחינה מתבצעת ומוערכת באופן שיתופי.

 

הדוברים בהרצאה

ד"ר עליזה עמיר

בעלת תואר Ph.D בלשון עברית מאוניברסיטת בר אילן, מרצה במחלקה ללשון עברית ובחוג לחינוך במכללה האקדמית אחוה. חוקרת בתחומים הבאים: הלשון העברית והוראתה (השיח הדבור והשיח הכתוב) בבית הספר היסודי והעל-יסודי, אוריינות גנרית ודיסציפלינרית. מנהלת ארצית של תכנית שלהב"ת (שילוב הבנה והבעה בתחומי הדעת) במשרד החינוך. ממונה על הפיתוח המקצועי של המדריכים בפיקוח על הוראת העברית ואחראית על הוראת העברית בבתי הספר העל-יסודיים במחוז מרכז. ד"ר עמיר חברה בוועדת המקצוע להוראת העברית ובוועדות שונות לקידום האורייניות במערכת החינוך.

חגית קליין

מדריכת מורים ומפתחת תחום רטוריקה בביולוגיה

גלית כראדי

מפתחת ומרכזת מיזם 'ביוחקר ברשת' מטעם הפיקוח על הביולוגיה