אנשי חינוך רבים תוהים כיצד אפשר להפוך את בחינות הבגרות לרלוונטיות ומשמעותיות יותר עבור הלומדים?
במושב זה נציג בפניכם שני תהליכים השואפים לתת פתרון מעשי לשאלה זו:
הוראה ובחינות בגרות מתוקשבות – השנה יצאה המזכירות הפדגוגית למהלך של הרחבת, פיתוח והפעלת בחינות בגרות מתוקשבות עתירות מדיה. הבחינות המתוקשבות הן שיאו של תהליך הוראה עתיר מדיה, הן משלבות פריטים כגון סרטונים, מפות שכבתיות וסימולציות, ומזמנות למידה רב-חושית, חווייתית ורלוונטית ללומדים. מטרת המעבר להערכה מתוקשבת היא לעודד שימוש מיטבי בטכנולוגיה בלמידה והוראה כחלק מהתאמת מערכת החינוך לאפשרויות המאה ה-21.
שילוב שאלות עמ"ר (ערכים, מעורבות ורלוונטיות) – תהליך זה הוא חלק מהמגמה לשאילת שאלות בסדר חשיבה גבוה, לפיתוח למידה והוראה מצמיחות אדם, ולקידום למידה הנוגעת בכל רובדי האישיות של התלמיד. המושב יעסוק בתרגום מטרות תכנית הלימודים לשאלות עמ"ר ובאתגרים שיוצרות שאלות אלו בהוראה ובהיבחנות.
מערך למידה מקוון לבגרות – איך ניתן להעשיר ולתגבר את הלמידה לבגרות באופן מתוקשב? איך ניתן ללמוד לבגרות בתחום דעת בו לא נפתחה מגמה בבית הספר? בית ספר וריטואלי אקול-נט נפתח לאור מציאות מורכבת ומגוונת של צרכים שונים של לומדי צרפתית בישראל הנגשים לבגרות 5 יחידות.
המערך המקוון של אקול-נט מלווה תלמידים מרחבי הארץ בהוראה חווייתית ומשמעותית עבור כל תלמיד ותלמיד.
במושב זה נדגים את סביבת הלמידה ואת הייחודיות שבה .
הדוברים בהרצאה
דליה פניג
סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית ומנהלת אגף א' לפיתוח פדגוגי
נדב שמגר
מדריך ארצי לתקשוב וסייבר ב"גאוגרפיה - אדם וסביבה", מורה, מפתח ומנחה השתלמויות בתחום.
רבקה משגב
מורה לביולוגיה ומפתחת השתלמויות. עוסקת מעל 14 שנה בהטמעת הפדגוגיה הדיגיטלית בקהילות מורי הביולוגיה והתלמידים.
תומר בוזמן
תומר בוזמן, מפמ"ר עברית: הבנה, הבעה ולשון בחינוך העל יסודי הממלכתי והממלכתי-דתי
דני גאלי-דואני
מורה לצרפתית בתיכון הרצוג בכ''ס. מדריכה ארצית על הוראת הצרפתית - אחראית על הפדגוגיה הדיגיטלית. מפתחת השתלמויות וקורסים מתוקשבים.